Blogger Widgets DiaMar-bucataria galbena: CASCAVAL DE CASA TuneList - Make your site Live
,,NICI UN LUCRU IMPORTANT NU A FOST VREODATA REALIZAT FARA PASIUNE"
Georg Wilhelm Friedrich Hegel

Totalul afișărilor de pagină

luni, 22 august 2011

CASCAVAL DE CASA







INGREDIENTE
1,6 kg.branza de vaca bine scoapta (adica bine scursa )
300 g.branza de oi sarata (cas proaspat framantat cu sare dupa gust)
1,5 l.lapte
80 g.unt
1 ou
1 lingurita rasa bicarbonat stins cu zeama de lamaie
Se pune laptele la fiert,cand da in clocot se adauga branza de vaca,si se amesteca la foc mic 5-6 minute.Se pune apoi la scurs in tifon si se lasa sa stea  2 ore.

Dupa cele doua ore,se toaca impreuna cu branza de oi prin masina de tocat carne (se toaca pentru a nu ramane boturi de branza).

Intr-o cratita cu fundul dublu se topeste untul.Se adauga oul si branza tocata.Se pune vasul la foc mic,amestecandu-se continuu pana se topeste branza si se intinde cand se ridica lingura (atentie,.NU trebuie lasat mai mult la foc,pentru ca se subtiaza si nu se mai intinde).





Se ia vasul de pe foc,se adauga bicarbonatul,si se amesteca energic cateva minute.Se toarna intr-o forma,se acopera cu un prosop curat,si se lasa sa se raceasca bine.Dupa racirea completa se tine la frigider.Va sfatuiesc sa-l preparati,si nu o sa va para rau.Pofta buna.





































50 de comentarii:

Miha spunea...

Ce idee grozava! Bravo!

Maya spunea...

Arata foarte bine! Chiar excelent! Oul ala, trebuie neaparat?
Pup :*

dia spunea...

super! nu ma gandisem sa fac si cascaval in casa. cum trebuie sa fie branzica de vaci, ca n-am inteles?:)

sara & Miki spunea...

Ma bucur ca am regasit aceasta reteta. Era in mare voga pe vremurile apuse cand nu se gasea nimic in magazine. O pierdusem, poate o mai fac si eu. Pupsi o saptamana frumoasa!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Miha. Multumesc mult.

Maya.Oul il leaga si ii da culoare.Nu stiu cum iese fara el(nu am incercat).Pup.

Adnia.Am adaugat in reteta.O zi buna.

Sara&Miki.Imi pare bine ca vrei sa o incerci.Pupici!

FLORY spunea...

Wow ce-mi place,super idee,n-am facut niciodata,pupici!

maria mihalache spunea...

Minunata idee,imi place.

TeoBucatar spunea...

Arata grozav!Buna idee,Dia!

gaby_d spunea...

fain arata si pare tare bun!

Ioana V. spunea...

ai prezentat grozav! ....
P.s. Explica-mi te rog cum trebuie sa fac ca sa te adaug la lista....Eu te-am adaugat la blogurile pe care le urmaresc, din tabloul de bord. Altfel, nu stiu...Te rog spune-mi cum sa fac..Pupici!

Din bucataria mea spunea...

Arata superb!!! Faina reteta! Notat! Pupici!

Lissa's Cakes spunea...

Ce ma bucur ca ai pus asa o reteta,de multe ori ma gandeam sa-mi fac eu cascaval in casa.
Multumesc ,te pup.

DiaMar bucataria galbena spunea...

Flory. Trebuie sa-l prepari.Pupici!

Maria. Multumesc mult.Pup!

Teo. Ma bucar ca-ti place.O zi buna.

Gaby_d. Este foarte bun.O zi minunata iti doresc.

Alinutzika.Imi pare bine ca-ti place.

Licuta. Multumesc. Te pup.

Lissa's cakes. Ma bucar ca-ti pot fi de folos.Pupici!

Claudia Mic spunea...

Salu!Arata super interesant!

ophelia1983 spunea...

interesanta reteta!

sarah spunea...

merciiii de reteta.sigur o sa il fac saptamana viitoare ca se impune prepararea casului mai intai.pupicei

In bucatarie la Sidy spunea...

Bine te-am gasit draga mea ! Uite ca am venut in vizita la tine...
Si ceea ce am gasit imi place mult de tot.
Felicitarile mele !
Cu siguranta am sa iti testez reteta...am si eu una de branza topita, o reteta de pe vremuri....
Te-am trecut in lista mea de bloguri preferate....
Mult succes in continuare.
Te tzuc !

Anonim spunea...

asa ceva chiar nu am facut , arata super tare ... ce sa mai zic , bravooo!!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Claudia. Multumesc.Te mai astept.

Ophelia1983. Multumesc.Te mai astept pe la mine.

Sarah. Cu multa placere.Pupici!

Sidy.Multumesc din suflet pentru aprecieri.Te pup!

Catkitchen. Ma bucur ca-ti place.O zi buna!

Va multumesc de vizita,si va mai astept.

In bucatarie cu Aziz spunea...

Buna ,ai un blog frumos,iar reteta asta o voi incerca cat de curand,o duminica minunata iti doresc!!!

Liliana Toma spunea...

foarte buna reteta... merita sa o facem..pupici!

Dana C spunea...

Draga mea, imi place la nebunie aceasta reteta, sper sa reusesc cat de curand sa o fac, arata incredibil de bine si sunt convinsa ca nu se compara cu cel cumparat, felicitarile mele!!!te pup dulce!

DiaMar bucataria galbena spunea...

In bucatarie cu Aziz. Multumesc.Sper sa-ti placa si tie.Te pup!

Lily. Ma bucur ca-ti place.Poate o vei incerca.Pup!

Dana Cristea. Ma bucur tare mult ca este pe placul tau.Sigur ca nu se compara cu cel de cumparat.Pupicei!

Va multumesc de vizita,si va mai astept.

Andra spunea...

excelenta ideea, trebuie neaparat sa incerc!
o zi frumoasa iti doresc :)

andrei:)) spunea...

E minunat? Am intrat de putin timp pe blogul tau si il gasesc plin de retete originale!

Oana spunea...

De cand vreau sa fac reteta asta.... dar mai mereu o aman! Sa imi fie rusine, cred ca e o minunatie la gust :)

Simona spunea...

Arata tare bine, am salvat si eu reteta!
Pupici!

Anonim spunea...

Arata foarte bine, felicitari!! Si eu am invatat sa fac cascaval de casa de la mama, ea face destul de des cand are branzica, doar ca e putin diferita reteta. Sper sa reusesc sa public si eu varianta cealalta pe blog :)

DiaMar bucataria galbena spunea...

Andra. Ma bucur ca-ti place.O seara buna.

Andrei. Imi pare bine ca-ti place aici la mine.Te salut.

Oana. Este foarte bun.Poate totusi o sa reusesti sa-l prepari.O seara buna.

Simona Patras. Ma bucur ca-ti place si ca vrei sa-l pregatesti.Pupici!

Bucatarialuidodo. Multumesc mult.Chiar as vrea sa mai vad o reteta.Salutari.

Va multumesc de vizita,si va mai astept.

Anonim spunea...

BUNA FETELOR AM FACUT SI EU AZI DAR NU MEA ESIT AM FACUT PAS CU PAS CE MEAI ZIS SUS TE ROG ZIM DE CE NU A ESIT CA A ALTAU GALBEN ... SI MEA ESIT MOALE DE CE? ALB

DiaMar bucataria galbena spunea...

Te rog sa ma crezi ca-mi pare foarte rau ca nu ti-a reusit.Eu de cativa ani il fac si iti spun pe cuvant ca nu am patit niciodata sa nu-mi reuseasca.Am dat reteta si altor persoane si au fost multumite. Incearca sa-l faci cu branza mai grasa si cremoasa,sa o scurgi foarte bine.L-ai luat la timp de pe foc?Altfel se subtiaza prea tare.Sa-mi spui te rog daca ti-a reusit pana la urma.

Anonim spunea...

buna o sa ancerc ancodata dar ploblema a fost k poate nu a fost branza buna cea de oaie mea esit dar se vedea prin el mugurei mici de branza de oaie nu mea esit crema ca a ta cum o ridicai cu lingura eu o ridicam si pica anapoi am vazut reteta ta si mea placut vreau sa te antreb cum e la gust ca cel din magazin te pup o sa te anut nu ma las pana nu al fac 'petronela?

Anonim spunea...

te rog mult daca mai sti vro reteta trimitem la adresa petro_petronela87 astept cu drag te felicit pentru reteta te pup cu drag petro?

DiaMar bucataria galbena spunea...

Nu se poate compara la gust cu cel din magazin.Este mult,mult mai bun.Diana mea il mananca la fiecare mic dejun,nu-mi lipseste niciodata din frigider.Sper din suflet sa-ti reuseasca pana la urma.Trebuie sa-ti reuseasca.Sa ma tii te rog mult si pe mine curent.
Am avut mai demult inca o reteta,dar nu am pastrat-o,deoarece nu mi-a placut.Am facut doar o singura data cascavalul dupa acea reteta si a fost foarte,foarte gras,nu se putea manca,asa ca am aruncat si cascavalul si reteta.
Te pup si-ti doresc numai bine.

Anonim spunea...

Multumesc pt.reteta! Il voi prepara pt.piticul meu, care e maaaare amator de cascaval. Dar, am o intrebare : se poate face fara branza de oaie? Sa fie inlocuita tot cu branza de vaci?
Felicitari pt.blogul minunat ! Stefania

alinainbucatarie spunea...

stiam ca imi va placea de cum am auzit titlul : cascaval de casa..ce poate fi mai bun si mai sanatos...mai tii minte primul meu comentariu?cand ti-am scris ca am ce invata de la tine?asa este.as scrie asta de o mie de ori.esti o adevarata gospo-mama. felicitarile mele

DiaMar bucataria galbena spunea...

Imi cer scuze pentru intarziere,dar astazi am vazut comentariul tau.Nu stiu ce sa-ti spun.Eu mereu l-am facut doar cum am scris in reteta,insa sa stii ca nu se cunoaste gustul de branza de oi.Dar poti incerca doar cu jumatate de portie si vezi ce-ti iese.Daca nu se intareste prea bine atunci o sa iasa ca un cascaval feliat care este mai moale.Vezi ca am o reteta de Branza topita,poate o sa-i placa piciului tau drag.Daca incerci te rog sa-mi spui si mie cum ti-a iesit.
Iti multumesc si pentru ca iti place blogul meu.Te pup!


Alinainbucatarie. Ma bucur tare mult draga mea ca tu consideri ca ai ce invata de la mine,si iti multumesc pentru acest lucru.Esti tare draguta cand spui ca sunt o gospo-mama.Multumesc.Te pup!


Va multumesc de vizita,si va mai astept.

mona spunea...

Eu am o reteta asemanatoare de br. topita, la reteta mea de cascaval nu am ou!
Oricum e delicioasa a ta si are o forma ..cool!

Marius spunea...

Ca de obicei, formidabila bucataria galbena! Foarte reusit cascavalul, nici nu as fi zis ca e de casa. Salutari!

Carol spunea...

N-am rusit inca sa iti citesc toate retetele... dar cu aceasta m-ai lovit la fix :)
Eu fac iaurt de casa super.. la cascaval nu m-am gandit.
Imi notez reteta si o fac dupa ce trece postul.
MULTUMESC de idee.

DiaMar bucataria galbena spunea...

Mona. Imi place si branza topita,si numai acasa o prepar.Pup!


Marius. Multumesc mult,mult.Eu nu cumpar defel cascaval,numai acasa mi-l pregatesc.O zi buna!


Carol. Iaurtul de casa este delicios.
Ma bucur mult pentru ca este pe placul tau.Spor la treaba iti doresc,si pofta buna.
Te pup!


Va multumesc pentru vizita,si va mai astept!

Adina spunea...

BRAVO !:)
Salvez reteta ;trebuie sa o pun in aplicare,neaparat!:)

Catalin spunea...

De data asta iti scrie un vizitator. Am purces la prepararea cascavalului dupa aceasta reteta si a iesit neasteptat de bun, adica, f.f.f.f.f bun.

Am folosit exact cantitatile de ingrediente din reteta si mi-a iesit fix un kg. de cascaval. Trebuie sa spun ca, per total, costul este in jur de 35 lei/kg dar am folosit numai ingrediente de foarte buna calitate: branza de vaci grasa, bine stoarsa (13 lei/kg), lapte proaspat nedegresat procurat direct de la o sursa de langa Bucuresti(3 lei/kg), branza de oi de la Sibiu (24 lei/kg), unt COVALACT 80% grasime si doua (nu unul) oua de casa cu galbenusul foarte galben.

Nu cred ca o sa mai cupar cascaval din comert, mai ales dupa ce, in cadrul unei emisiuni tv, am vazut cum se fabrica cascavalul din tot felul de prafuri ale caror origini sunt destul de dubioase.

Avand in vedere criza alimentara care se prefigureaza, atat din punct de vedere a calitatii cat si a cantitati alimentelor ce vor fi disponibile pe piata, recomand tutror oamenilor care isi iubesc familia sa-si prepare singuri cat mai multe feluri dintre alimentele pe care le consuma. Felicitari si multumesc; Keep up the good job!!

DiaMar bucataria galbena spunea...

Adina. Foarte bine faci!O zi buna!


Catalin. Ma bucur foarte,foarte mult sa aud acest lucru.Este intr-adevar ceva mai scump,dar merita din plin sa-l pregatesti acasa.Nici nu se poate compara cu cel din comert.Eu una,nu cumpar defel cascaval.
Calitatea la produsele de cumparat lasa mult de dorit,asa ca incerc sa-mi fac acasa de toate.
Toate cele bune!


Va multumesc pentru vizita,si va mai astept!

Jurnal de Concubina spunea...

Aww ce bunatate trebuie sa fie. Am ajuns aici pentru ca am citit undeva ca faci cele mai bune aluaturi, si din poza in poza am dat de cascaval :) Faci o treaba grozava!
Intrebare: cat timp se poate pastra cascavalul? Ce cantitate de cascaval iese respectand gramajele? Si ultima :) branza e din comert sau e de la tarani. O duminica faina!

Anonim spunea...

buna ziua , am respectat intocmai pasii dar branza mea nu s a mai topit dar chiar deloc a ramas asa cum am dat o pe masina oare de ce ???

Anonim spunea...

Buna ziua , deoarece bicarbonatul de sodiu intra in categoria E-urilor cunoasteti un inlocuitor mai natural ?

29 iunie 2014

Camelia Juganaru spunea...

Ce idee tare! Nu prea imi place cascavalul din comert, dar acum ca am descoperit postarea ta pot sa il fac dupa gustul meu! Multumesc.

Doina spunea...

De care branza folositi ânchegata sau cea din lapte prins

Doina spunea...

Multumesc

TuneList - Make your site Live